last days with family - Reisverslag uit Philip Island, Australië van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu last days with family - Reisverslag uit Philip Island, Australië van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu

last days with family

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

07 Februari 2014 | Australië, Philip Island

Lieve allemaal,
Het waren weer super drukke, maar mooie dagen.

Zondag 2 februari
Na een onrustig nachtje met onweer in de lucht en de honden die aan het blaffen waren werden we ook nog eens wakker geskyped door Jaimy, Brian, paps en Jorg. Wel gezellig hoor! Ze hadden een leuk avondje met zijn allen haha. Zelfs de nieuwe open haard gezien, wow top papi!

De hele beneden koelkast lag vol met vlees en salades, want we kregen veel visite vandaag, gezellig!! Als eerst kwamen Kristina (Anna zoals mams haar nog steeds noemt) en Robbert aan. Kristina was vroeger haar beste vriendin en als mams hier is spreken ze met elkaar af! Erg leuk. Later kwam Ken (oude vriend van mams) samen met Lianne. Hij zei tegen mij dat mijn Engels nog niet zo heel slecht was en dat ik dat dat dus ook niet mocht zeggen. Fijn om te horen dus! Super lieve mensen waren dit ook. Toen kwam dianne (de oppas van vroeger) samen met haar zoon Alex. Samantha mijn nichtje kwam met haar vriend Shaun en Travis mijn neef kwam met Amy. Later was Casey er ook nog even. Gezellig alle lieve mensen bij elkaar. Een dag waarin ik dus echt alleen maar Engels moest praten. Eerst bijgekletst, wat eigenlijk haast niet lukt in één dag. Toen gingen we aan de gang met de barbie. Alles klaargemaakt en heerlijk gegeten. Er was ook nog tijd voor een wandeling naar het strand, lovelyy! Het water was heeerlijk en Dennis en Robbert kregen we er ook niet meer uit haha. De dag ging heel snel voorbij, janmer dat ze weer weg gingen, maar iedereen had genoten, heel fijn! S' avonds zag ik een possum over the power line lopen. Ieeeeh het leek wel een monkey of rat haha. Dus ook dat heb ik weer gezien.

Maandag 3 feb 2014
Vandaag zijn we om 9 uur op weg gegaan naar Torqey, zo'n 3 uur rijden Philip Island. Een reis waarbij ik moeite had met mijn ogen open te houden, haha. Ondertussen zijn mams en ik wel gewend aan alle lange afstanden, dus ook dit was een appeltje eitje! We kwamen aan bij de Burger Inc van Berlinda (Ruth's dochter) en Jayson om een heerlijke hamburger te eten. Was was die lekker zeg! Alles was vers, zelfs het broodje. Kwijlen jullie al mee? Nadat we dit op hadden namen ze ons mee naar de cholate factory. Hier dronken we koffie, nja ik niet want zat bommetje vol. Ze vertelde over haar winkels en hoe het in elkaar zat. Ik mocht een t shirt uitzoeken uit haar collectie, erg lief! Ik heb er één uitgekozen met een wave erop. Daarna gingen we naar hun huis toe, WOW! Wat een mooi strandhuis zeg, beautiful! En een hele lieve hond Scout hadden ze. Ook kregen we een mooie poster mee van Bondi Beach. Nadat we doei gezegd hebben tegen de middag gaan we weer op naar Philip Island. De terug weg doen vanaf we anders en stappen op de boot bij Queenscliff, na ongeveer 45 minuten varen komen we uit bij Sorrento. Vanaf hier moeten we nog 1,5 uur rijden. Onderweg nog koffie gedronken en eundelijk thuis gingen we op tijd ons bedje in. Mams en oompie sliepen om 21.15 uur al.

Dinsdag 4 feb 2014
Een vrije dag zonder wekker, lekkerr! Han nam ons vandaag mee over Philip Island. Om 10.00 uur zijn we naar the nobbies gereden om foto's te maken. Hier zagen we een snake, later zag oompie nog één en nog één, maar de laatste was een stok haha. Als we verder rijden zien we de achterkant van een kidner. (Je schrijft het anders) Naar de wave en het busje geweest en op naar de brug het begin van philip Island. Hier zien we hele grote pelikanen en hele grote roggen. Whaaaah! Mams zei nog zo mooi ga maar bij de pelikanen staan, dichterbij Maar no way en het is grappig als je de foto met angst ziet. Ze waren ook echt super groot. Haha! Lekker gelunched met zijn 4en en tien verder naar een uitkijkpunt van boten waar het heel hard waaide. Als laatste op naar Cowes om souvenirs te halen en voor Dennis, Han en Ruth. Toen we thuus waren konden we helaas nirt meer na het strand vanwege de hsrde wind, dan maar even naartoe wandelen om te kijken naar het elke keer weer mooie uitzicht. Genietennnnn dus! Helaas geen surflessen meer voor mij. S' avonds spraken we oma duif weer eventjes op skype. We denken aan je en zijn bij je in gedachten!!

Woensdag 5 feb 2014
Ons laatste dagje bij de familie vandaag. We msken een tripje naar mams verleden, want dat wilde ik allemaal weten. Om 09.30 uur gaan oompie, mams, Leigh en ik op naar Pakenham om oompie bij Dianne af te zetten. Alhoewel de weg konden we niet vinden dus moest ze naar ons komen, haha. Ze woont in een hele mooie nieuwe woonwijk. Dianne nam oompie mee verder en wij gingen ook weer verder om Adam (Leigh's dove vriend) op te halen in Norre Warre voor een dagje uit. Iets verlaat en dat zei hij ook dat hij op ons stond te wachten. Hij had niet heel goed nieuws gekregen over zijn been (ernstig ongeluk gehad) maar hij ziet alles heel positief en het mocht van hem allemaal wel wat sneller gaan genezen. We zijn verder gereden naar Dingley voor de caravanpark, waar Jaim en ik toen we 10 jaar waren verbleven. De tunnel was er niet meer helaas waar we druiven aten en de pitten zo ver mogelijk uitspuugde. Jammer haha want ik wilde er een foto
van nemen. We zijn nog langs opa's huis gereden. Het zag er heel oud uit, maar wel fijn het even gezien te hebben. Nu weten we dat hij er echt niet meer is. Daarna gingen we in Park More (shoppingcentre) lunchen. Hier had mams haar eerste baan nij de Kmart, waar ik een nieuw tasje heb gekocht, finally. Om de hoek kwamen we bij Kristina's huis (Anna). Zij zorgt voor haar moeder en die was er ook gezellig bij. Wat een leuke lieve mensen zijn het toch! In Noble park heb ik mams school en huis gezien. En het zwembad waar wij toen hebben gezwommen. Ook hier alles erg oud. Super om alles even te zien. Veel in de auto zitten was het weer. Adam brachten we weer naar huis, maar eerst nog even thee drinken en toen weer terug naar Philip Island. Eenmaal daar is Dennis er ook weer. Gezellig met zijn allen om de tafel gezeten en voor de laatste keer gekletst. Ajuus tegen Dennis gezegd en op naar ons huisje om de koffer in te pakken. Wat hebben we toch veel mee zeg, poehh haha!

Donderdag 6 feb 2014
Vanmorgen rond 8 uur werd er op de deur geklopt. Ik schrok ervan en dacht dat we ons verslapen hadden, maar Johan kwam ons even gedag zeggen. Nu we toch al wakker waren hebben we het huisje schoongemaakt voor Leigh, douchen en ontbijten. Afscheid genomen van Leigh en op naar het vliegveld. We komen op tijd aan, dus was er nog even tijd voor koffie en thee met een gebakje zijn allen. De koffers ingechecked, Han en Ruth bedankt voor de goede zorgen, ajuus gezegd met een traantje en door de security heen. Om 15.20 uur zouden we vliegen naar cairns, maar dit werd 16.00 uur but no worries! We komen er wel. Oohjaaaaa goed om te weten, dit heeft mams voor de 6de keer ZONDER ik herhaal ZONDER tabletje gedaan. Knap eh! She's getting used to it. Haha! We zaten voorin op rij 2 in het vliegtuig. We konden zo de cockpit inkijken haha geweldig! Om 19.00 uur hier 18.00 uur landen we door dikke wolken in Cairns. Wow wat ziet het er mooi uit zeg. Alles is groen. Shuttle bus naar ons appartement genomen en wow wat hebben we een luxe hier. Oompie heeft zelfs haar eigen kamer met badkamer. Leuk en heerlijk om onze (nog een week) vakantie hier af te sluiten. Even avond eten gekocht bij woolworths die we gewend waren en zelf "gekookt". Na een volle buik lekker het bedje in. Even tv gekeken en lekker slapen.

• 07 Februari 2014 - 07:42

Zusjelief:

Hoi hoi lieve schatten,
    Wat klinkt die barbie gezellig! En sorry nog dat jullie wakker gebeld zijn. Jullie moesten er toch een keer uit ;)
    Kel ik ben benieuwd naar je angstfoto, haha,.
    Wat jammer dat onze druivenbuis er niet meer stond.
    Oja mam dat winkelcentrum park more hebben wij daar vroeger dat ijsje gegeten met dat gezicht van snoeper op?
    Geniet nog maar lekker,
    Tot volgende week!

Liefs xx

• 07 Februari 2014 - 11:42

Hennie:

Hallo allemaal,

Wat een verhalen weer geniet er nog maar lekker van.
    Tot volgende week, groetjes

• 07 Februari 2014 - 22:36

Jeanette:

Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten van de reis geniet er nog van nog een week en dan weer inons koude kikkerlandje . Cynthia ik ben benieuwd naar jou verhalen tot over anderhalve week geniet er nog van.
    groetjes harry en jeanette.

• 08 Februari 2014 - 14:16

Rianne:

Time flies when your having fun! Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten van alles. Geniet nog even van alle luxe die tot jullie tot jullie beschikking hebben! <3 X