Roadtrip - Reisverslag uit Pambula, Australië van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Pambula, Australië van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

08 Maart 2018 | Australië, Pambula

Ik heb jullie nog helemaal niet verteld over de leuke pelikanen en echt heeeeule grote roggen in San Remo. Misschien kennen jullie ze nog wel van het verhaal van 4 jaar geleden? Bij de brug zijn ze vaak wel te vinden en laten ze zich zien. Met onze eigen armen kunnen we de grootte van dit dier nog niet eens voordoen, zo groot dus. Haha!

Maandag 5 maart
Vanuit Phillip Island gaan wij via de A1 (die een stuk groener, bebosder, stikker, smaller, kronkelender en in the middle of nowhere is) naar onze eerste tussenstop Lakes Entrance. Hier doen we zo'n 4:15 uur over en deze afstand is ongeveer 350 km. Met een schitterend uitzicht als resultaat. Deze tip kregen wij van Han al.

Op die A1 die groener, bebosder, stikker, smaller, kronkelender en in the middle of nowhere is, gaan wij verder met onze super de luxe camper. Op naar onze bestemming Pambula Beach, waar we 3:30 uur over rijden en 225 km is. De vrachtwagens rijden hier als gekken. Ken je dat programma Highway Thru Hell? Something like that dus. Deze camping was heerlijk aan een mooie zee. Het strand was heel fijntjes en maakt geluid als je er overheen loopt. Overal liepen ook kangaroos rond en kwamen de rosella's uit je hand eten als je wilde. Een hele leuke camping! Wel moeten we allemaal even wennen aan onze nieuwe slaapplek in de camper.

Dinsdag 6 maart
Na ons ontbijtje rijden we rond 10:15 uur weer verder. Tussendoor moet er toch echt even gestopt worden om te plassen. Vrouwen, haha! Ook ben ik een klein beetje beroerd, maar daarvoor hadden we onze vriend de prullenbak bij ons die uiteindelijk niet nodig was gelukkig. De eerste tussenstop is bij Batemans Bay, waar we bij Mac Donalds eten. Onderweg zien we Naroomba, wat ook echt een mooie plaats is. De reis gaat verder naar Wollongong, waar we na 381 km op camping Surf Leisure Resort aankomen. Ook deze ligt aan het strand. De zee is hier wat wilder: swimming not allowed. Als avondeten we een meat pie, jammie! Daarna een douche genomen, waarvan de stralen heel hard gingen en het water letterlijk tot in de gang stond. Wat heb ik gelachen zeg. Ook hier wordt het bordspel Keezen veel gespeeld.

Woensdag 7 maart
We worden wakker met een klein regenbuitje, maar al gauw komt de zon door! Na het ontbijt, uitchecken, tanken en boodschappen doen rijden we richting Bondi Beach. Ongeveer 85 km van ons vandaan en waar we 1:37 uur over rijden. De camper is veel te groot voor bepaalde parkeerplekken, maar ook dit komt altijd weer goed. Een man met een kindje zat se hele tijd te kijken en aangezien wij denken dat niemand echt Nederlanders zijn, zeg ik dat hardop tegen Jorg. Ahaa het was ook een NL'er. Hij waarschuwde ons over het parkeren op 2 plekken, waar hij een boete van $180 had gekregen. Dat willen we natuurlijk niet en bedanken hem vriendelijk voor de tip! We raken nog even gezellig aan de praat. Vanaf Bondi Beach moeten we nog 0:37 minuten rijden naar camping Lane Cove Tourist Park. Deze trip duurt wat langer dan gepland, aangezien onze navigator net iets te laat, laat zien welke afrit we moeten hebben. Geweldig! Wel rijden we over de Sydney Harbour Bridge heen, waaauw, en zien we het Opera House aan de rechterkant. Als we op de camping aankomen, draaien we een klein wasje, gaan heel even zitten bij een Wi-Fi point en eten we heel Hollands aardappels met sla en een visstick. Hier lopen kalkoenen rondom de camper. Niet 1, 2, 3 of 4, maar jawel 5 van ze. Je weet wel hoe dat gegaan is natuurlijk. Bang in de camper schuilen, wat heeft iedereen toch weer gelachen! Jaim zorgt dat ze niet hoeft af te wassen en gaat met haar camera op kookaburra jacht! Heeft ze mooi goed haha! Ook deze kwam wel heeeul dichtbij vliegen, maar ze heeft een mooie foto hoor!

Donderdag 8 maart
Vandaag doen we even lekker niets. Een blog plaatsen, foto's uitzoeken, de route uitstippelen voor morgen, helikopter boeken, zwemmen in het zwembad en vast een wandeling in het Nationaal Park. We will see!

G'day mate!

• 08 Maart 2018 - 08:15

Jannie Wieggers :

Wat hebben jullie alweer veel mooie dingen gezien en wat een mooie verhalen vind het altijd weer leuk om te lezen , en te horen dat het goed gaat met jullie . Hopelijk gaat het met de voet van je vader ook weer war beter Blijft vervelend voor hem. En Kelly nog steeds bang voor vogels ik kan me in denken dat iedereen weer moest lachen

• 08 Maart 2018 - 18:38

Rianne W. :

Hahah Kell! Je bent wel op je plek daar met die vogels hè?? Held!

• 15 Maart 2018 - 23:24

Natas:

Hoi lieve mensen, ik lees net even deze prachtige verhalen. Wat is het toch heerlijk om jullie te kunnen volgen op deze prachtige trip! Er komen bijzondere foto’s geregeld binnen. Wat genieten jullie er saampjes van. Hoe gaat het met John ze voet? Nou op naar de volgende verhalen ben benieuwd. Liefs van de Künnetjes ut Lathum