Roadtrip 4.0 - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu Roadtrip 4.0 - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu

Roadtrip 4.0

Door: Jaim en Kell

Blijf op de hoogte en volg Kelly

17 Maart 2018 | Australië, Dubbo

G'day mate! How you doing?

Woensdag 14 maart
Na een nacht met weinig slaap, veel wakker, draaien en de hitte, besluiten wij na het ontbijt naar the Blue Pool en Green Pool in Yamba te gaan. Dus onze checklist voor de camper weg kan rijden weer gedaan (we worden er steeds beter in!) om ongeveer 6 km verder te rijden.

Tussen de rotsen en het einde van de zee ligt een meer. Hier springen ze van de rots naar beneden. Het water ziet er niet heel lekker uit, dus we lopen maar even verder. We komen aan bij een prachtige inham van de zee die the Blue Pool heet. Zoals de meesten al wel op foto/ film of iets anders hebben gezien. Te mooi voor woorden! Het duurt even voordat ik er echt in durf, want je moet via de rotsen naar beneden klimmen en je wilt soms niet altijd zien wat er in leeft, maar gelukkig was het water heel helder. Daar blijven we dan ook even lekker een tijdje hangen! Als we terug lopen, besluiten Jorg en ik om alleen even boven op de rots te kijken. Straks worden we ziek van het water?? Een andere jongen die ook boven op de rots stond zei: " You can go first!", waarop ik zei: "No I am not jumping."? Waarop hij weer zei: "Why are hou here for?" Just for the view... haha! Jorg zegt we zijn maar één keer hier. Ik zei ja dat is waar, YOLO!!! Ik bedoel ik heb geen vrees voor zulke dingen, heerlijk! Dus dan springen we bij 3. Hoppaaa! That was fun! Even weer terug naar het heerlijke plekje bij de zee om af te spoelen. Ik raak nog aan de praat met een jongen uit de USA. Die reiste met een meisje uit Germany.

Op naar The Green Point.
Hier kan je walvissen, dolfijnen en schildpadden spotten. Helaas was het niet helemaal het seizoen ervoor en zagen we niets... Maar dat betekende niet dat ons uitzicht niet mooi was. Waaauw! We maken weer een behoorlijke klim. (Dus we kunnen hier best alles blijven eten, als we er iets voor doen)

Als voorbereiding had ik gelezen over rivierpiranha's voeren, maar na vele mensen vragen, wisten zij allemaal van niets. Jammer! Terug bij de camping gaan paps en ik een potje dammen met hele grote stenen. Als we 2 keer hebben gespeeld, besluiten we om te gaan poolen. (Wij spelen he wat spelletjes hier) We zijn heerlijk aan het spelen en er komt ineens een hele harde tropische regenbui, haha. Het zwembad was in één keer leeg en bij dat buitje bleef het dan ook.

Eenmaal kokend weer bij de camper, komt er een kookaburra op de luifel zitten. Paps probeert deze te voeren en ja hoor hij neemt het aan, haha geweldig!!! Hij bleef ook maar terugkomen. Vooral toen we bacon pakten. Ineens zaten er 5 kookaburra's. Ze pakten de bacon in hun snavel en sloegen met hun snavel op de grond om het in stukjes te krijgen. Mooi om te zien hoe ze dat doen.

Donderdag 15 maart
Hallo, heel veel muggenbulten en een goede nachtrust met airco. Ontbijten en dan staat de terugweg langzamerhand op de stoep. De reis gaat in ongeveer 5 uur naar Tamworth. Als we aankomen en in een restaurant "De Gouden Bogen" belanden, komen wij de NL'ers van camping Maleleuca tegen. Dat is toevallig! We wensen elkaar nog een fijne trip! We doen nog wat kleine boodschappen en gaan naar camping Paradise Tourist Park. Klein, maar prima! Ik neem nog even een duik in mijn privé zwembad en trek zo'n 20 baantjes. Mijn conditie is ver weg, maar dat mag op vakantie ook wel toch?! Het wordt steeds warmer en warmer, hoe verder we het binnenland in rijden. Ook als het schemer wordt, komen de vleerhonden voorbij vliegen. Wat genieten wij toch van de natuur!

Vrijdag 16 maart
Vandaag gaan we op pad richting Dubbo. Ritje van zo'n 300km. Zoals elke morgen een ontbijtje. FrootLoops, chocopops en brood. Daarna doet ieder zijn ritueel. Kell sluit de deuren van de kastjes binnen, schuift het bed in en buiten wordt alles afgekoppeld en ingedraaid. Ready to go. Na ongeveer 2 uurtjes houden we een stop bij een openbare toilet (Heeel handig al die openbare toiletten!!) en zien ook gelijk een buitenkeuken. Dat betekent pannenkoeken voor ons als lunch. Buikjes vol en gaan weer door de middle of nowhere. Een lange weg met wat bomen en zand. We proberen trouwens nog steeds een koala te spotten onderweg, maar dit blijkt toch wat lastiger. Na weer wat uurtjes rijden komen we aan in Dubbo. Heerlijk temperatuurtje 34 graden. Lucky us, hebben we een zwembad. Dus niet veel later zijn we daar te vinden. S'avonds maken we wat te eten doen een paar potjes 31-en en vertrekken lekker op tijd naar ons bedje.

Zaterdag 17 maart
Goeiemorgen zonneschijn! We beginnen de morgen met 29 graden. Lekker temperatuurtje om de zoo te bezoeken vandaag. Na het ontbijt willen we de bus pakken richting zoo. Bij de receptie checken we nog even waar we moeten zijn. Oké let's go. We lopen en lopen, maar een bushalte kunnen wij niet vinden. Na zo'n 1.5 km nog geen halte. Vreemd hoor. We lopen naar een motel en vragen of ze een taxi kunnen bellen. En toch nog even vragen naar de bushalte. Voor de deur zegt die mevrouw. Nou sorry maar we zoeken nu nog! Hier kennen ze niet de haltes zoals wij ze kennen. We hoppen in de taxi en zo komen wij er ook.

Tickets gekocht en de mevrouw van de zoo geeft aan dat je met een auto door het park kan. Hmm... Oké. Vervolgens geeft ze aan dat je nog een golfcar kunt huren een fiets of een step wat je wilt. Vreemd kijken we elkaar aan en wij nemen gewoon de benenwagen. Bij de ingang zien we gewoon auto's het park in rijden mensen stappen uit gaan kijken bij een dier en rijden naar het volgende punt. Zo vreemd! Wij lopen heerlijk een route van 6km in 38 graden. Gekke hollanders ook. We zien veel verschillende dieren: kangaroos, emu, cheetah, tijger, apen, nijlpaarden, dingo, neushoorn en nog meer. Af en toe een stop voor wat te drinken natuurlijk. Eenmaal het einde van de zoo pakken we een taxi terug en kleden ons om voor een duik. Daarna lekker uit eten bij de pizzeria, kletsen met de buurtjes uit Aussie en verder chillen. In totaal 11,4 km in de benen. Diehards!

• 17 Maart 2018 - 19:06

Jannie Wieggers :

Wat hebben jullie toch al veel gezien en gedaan, ook mooie foto's en filmpjes ben heel benieuwd naar alle foto's en verhalen van jullie.

• 18 Maart 2018 - 09:18

Jelka:

Lieve meiden! Nog steeds heel leuk om te lezen hoe het met jullie gaat en wat jullie allemaal voor leuke dingen beleven! Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar jullie foto’s en verhalen in het echt!! Blijf lekker genieten van elkaar en van al het moois!!! Liefs Jelka