Roadtrip 5.0 - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu Roadtrip 5.0 - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu

Roadtrip 5.0

Door: Kelly en Jaimy

Blijf op de hoogte en volg Kelly

21 Maart 2018 | Australië, Dubbo

Zondag 18 maart
Wat een hitte, 38 graden, zeg! Gelukkig was de nacht wel te doen met de airco aan, haha. Wij doen ons ritueel weer en gaan op naar onze volgende bestemming. We moeten 5:30 uur dit keer in de auto zitten om in Albury te komen. Eerst stoppen wij bij een goudmijn in Peak Hill. Wauw, wat een mooi uitzicht. We zien nog een koper standbeeld staan, waar we gelijk verbaasd naar elkaar kijken. Dat het er nog staat. Kelly wilde het al in de camper laden. In Nederland was het al lang weg gehaald. We stappen weer in en gaan door naar de radio satelliet. Er staat een hele grote schotel en twee kleintjes in de middle of nowhere. Deze schotel ontving het eerste signaal toen Armstrong op de maan liep. Vanuit daar werd het over de wereld verspreid. En omdat we nog wat kilometers moeten stappen we weer in en gaan verder. We komen terecht in een flinke wind. Pap houd het stuur stevig vast met twee handen en moet regelmatig de camper recht houden als er weer zo'n grote truck langs komt. Het leek wel een grote zandstorm waar we in zitten. De lucht kleurt bruin oranje en het blijft maar waaien. Dan houden we even een tussenstop in spooky town voor lunch. Pap noemde het een dorpje uit flying doctors. Die wind door de stad heen maakte het nog meer spooky. We hebben even een kleine lunch en gaan verder. Na wat uren zitten en twee keer tanken komen we aan in Albury. We blijven daar een nachtje slapen om door te gaan naar Melbourne.

Maandag 19 maart
Rond 9 uur zitten we alweer in de camper. Op naar Melbourne! We hebben maar drie uurtjes voor de boeg. Brian en Kim pakken later op de dag het vliegtuig vanuit Sydney naar Melbourne en dan hebben we twee nachten samen op dezelfde camping. Rond half 1 staan we bij de poort. Kell en Jaim vragen of er een plekje is en dan vraagt onze Jake hoe lang de camper is. Aangezien wij een grote mee hebben en die niet overal past. De camping was aardig volgeboekt dus we hadden geluk met een plekje. Maar de volgende dag moeten we wel even verhuizen. Geen probleem hoor! Het is nog heerlijk zwemweer dus het zwembad roept ons. Hier wachten we tot dat we Brian en Kim spotten bij het hek. Gezellig ze zijn er! We hebben spullen voor een barbie gekocht en kletsen lekker verder. Leuk die verhalen uit wisselen!

Dinsdag 20 maart
Hieperdepiep we hebben er een jarig. We gaan lekker met z'n alle ontbijten en dan op naar Spencer Outlet. Want shoppen hebben we nog niet gedaan. We voeren het adres in en gaan met die banaan. Het verkeer in Melbourne is iets drukker dan wat we gewend zijn. We komen aan op plaats van bestemming en komen erachter dat we niet op het juiste adres zijn. Tussen Spenser Street en Spencer Street ligt hier in Melbourne wel een groot verschil. We voeren het adres opnieuw in en nu gaan we goed. We vinden een parkeergarage en gaan een stukje lopen. Melbourne is al klaar voor de F1 en vinden al wat stands met merchandise. Even kijken natuurlijk. Daarna op naar de Starbucks voor een goeie koffie en wat te eten. Gelijk daarbij is de shopping mall. Dames en heren gaan al gauw apart van elkaar winkelen. Wat een leuke prijsjes daar! $10 tot $15 is de gemiddelde prijs Dat is tussen de €6 en €10. Wij kunnen los! Even lekker passen en een paar dingen kopen. De mannen hebben ook geshopt bij de F1 winkels. Ook daar gaan de dames nog even een kijkje nemen. Kim en Jaim gaan voor Mercedes en Kell voor Redbull. Zo wij kunnen gaan as zondag. We rijden nog even langs albert park maar alles is al afgesloten. Dus even spieken gaat helaas niet. We rijden verder en gaan lekker uiteten met z'n alle. Daarna chillen we nog wat na op de camping. Optijd liggen we in bed. Helemaal moe van vandaag.

Woensdag 21 maart
We rijden allemaal richting Phillip Island. Dat is maar een kort ritje van 2,5 uur. Hallo daar zijn we weer! We nemen een koffie en gaan daarna weer alles uitpakken. Kell en Jaim maken de binnenkant schoon en pap, Jorg en Brian gaan voor de buitenkant. Zo heerlijk ook weer gedaan. Off to the bitch om nog wat zon mee te pakken. Na 3519km zit de roadtrip er alweer op helaas. Nu nog een weekje andere leuke dingen doen en dan moeten we weer gaan helaas.

• 23 Maart 2018 - 07:26

Rianne W.:

Gaaf meiden, een roadtrip van 3519 km door zo’n prachtig land! Heerlijk ook om elke keer jullie verhalen te lezen! Ben benieuwd naar de foto’s. Lieve schatten, geniet er nog even van samen en heel veel plezier zonder bij de grandprix van Australië!! X