Surfgirls and surfdudes! - Reisverslag uit Smiths Beach, Australië van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu Surfgirls and surfdudes! - Reisverslag uit Smiths Beach, Australië van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu

Surfgirls and surfdudes!

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

24 Maart 2018 | Australië, Smiths Beach

Woensdag 21 maart
Na 3519 km in 16 dagen komen wij weer aan op Phillip Island. We kletsen even wat en dan is het tijd voor een grote schoonmaak in de camper. Jaim en ik doen de binnenkant en paps, Brian en Jorg doen de buitenkant. Voiláa, de camper blinkt weer.

Het is heerlijk weer, dus Kim, Jaim en ik gaan naar het strand. We zijn bijna als enige toeristen daar en voor de rest zijn er veel schoolkinderen die spelletjes spelen. Hoezo lekker om zo naar school te gaan?! Het liggen op het strand is van korte duur, want het waait heel hard, dus worden we gezandstraald. Terug lopen en dan staan Brian en Jorg al klaar met hun bodyboard. Toch maar weer met zijn allen terug om te gaan kijken. Zij vermaken zich wel!

S'avonds laten zij hun zelfgemaakte KEEZEN bordspel zien. Hahaha geweldig! Met magneten en kleurtjes hebben zij deze gemaakt, maar wel met andere regels als dat wij hebben in Nederland. It doesn't matter so we played the game.

Donderdag 22 maart
Een hele mooie, warme dag wordt het vandaag. We gaan eerst naar Cowes om wat souveniers te kopen en dan nog even langs Woolworths. Na ons middageten gaan Jaim, Han en ik naar de surfshop. We huren 2 wetsuits en 2 surfborden. Gaan met die banaan! Han gaat eerst met ons mee het water in om ons te helpen. Op een gegeven moment proberen wij het zelf. Iedereen staat wel een keer op het bord. We trainen ook alle spieren in ons lijf hiermee. Aan het einde van de dag wordt de stroming zo sterk, dat ik er nauwelijks meer in kan komen. Oké, hoe leuk ik het ook vind, het is klaar voor vandaag! Alles brengen wij weer netjes terug en op naar een lekkere douche.

Na het avondeten gaan Jaim, Jorg, Kim en ik naar The Nobbies om naar de Pinguïn Pirade te gaan. Yes! Ik mag eindelijk rijden, aan de andere kant van de weg! Hoe leuk is dat. Je gaat zitten op een tribune, met heel veel andere mensen, om te wachten tot de pinguïns uit het water komen. Het is echt heel schattig om te zien. Ze wachten allemaal op elkaar en gaan in groepjes op zoek naar hun hol/ huisje. Je mocht geen foto's maken, maar de meeste mensen deden dit wel, dus wij tóch ook zonder flits. (Oephs!) Als de meeste pinguïns binnen zijn, kan je tussen de huisjes doorlopen om ze te zien. Ze maken ook echt een heel apart geluid. Als wij in het donker terug lopen naar de auto, zien wij overal kangaroos. Ahaaa daar zijn ze dus. Ik moet voorzichtig terug rijden, want de kangaroos zitten echt overal. Ook staan er ineens 5 auto's achter elkaar op de weg. Er zitten allemaal jongeren wat te drinken achterin een pick-up. Een apart gezicht was dat.

Vrijdag 23 maart
HOERA! voor paps en Ruth. Het wordt alweer zo'n mooie dag vandaag. De boodschappen worden gedaan voor de Barbie vanavond, terwijl Jaim, Jorg, Kim, oompie en ik naar het Koala Center gaan. (Ik mag weer rijden!!!) Een heel leuk park, waar de koala's redelijk vrij kunnen leven. Één koala was erg actief en klom hoger op in de boom, wat je niet zo vaak ziet, omdat ze zoveel slapen. We gooien nog wat stokken in het hoge gras, omdat we nog geen slang tegen zijn gekomen, maar helaas geen resultaat! Totdat we 2 Belgen foto's zien maken in het hoge gras. We raken nog even gezellig aan de praat en dan YEAHH, daar zit er eentje. We proberen de slang van zo dichtbij mogelijk te fotograferen en hebbes! Het is een copperhead slang, alhoewel, dat zeiden de bordjes dachten wij?? Na een overheerlijke milkshake zijn we weer op naar 'huis'. en vertellen wij onze verhalen en laten de filmpjes zien. The snake was very dangerous!!! werd ons verteld! Oephsie! but we survived, haha!

De mannen zitten lekker in de bioscoopkamer en Jaim, Kim en ik gaan weer naar de surfshop. Opnieuw huren we weer borden en wetsuits, leuk! Actieeeeee! Als we aankomen, leken de golven nog niet bet, maar eenmaal in het water, worden ze steeds hoger, gelukkig! De hele middag zijn we weer zoet. Ik ga weer een aantal keren koppie onder, bezeer mijn teen, maar ach haha ik klim er toch weer op, want het is zoooo leuk! Ik raak nog even aan de klets met een andere surfer, die ook nog steeds oefent. Ze zijn hier allemaal erg aardig en houden wel van een praatje maken. Het speelkwartier is weer over en op naar een douche.

Fris en fruitig kom ik boven, waar Diana, Alex en Damian al zitten. Allison en David, Kristina en Robert en Margareth volgen al snel, gezellig! We hebben een leuke Barbie voor hun verjaardagen! Samantha en Shaun sluiten later nog aan. Fijn om iedereen weer te zien. We kletsen gezellig en hebben een leuke avond! Als mijn bed roept en ik er in lig, lijkt alsof er iemand op de deur klopt. Het zal wel...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 18832

Voorgaande reizen:

23 Februari 2018 - 28 Maart 2018

Mams thuis brengen...

11 Januari 2014 - 15 Februari 2014

Mijn droomreis eindelijk waarmaken!

Landen bezocht: