Aan elk begin komt ook weer een eind... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu Aan elk begin komt ook weer een eind... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu

Aan elk begin komt ook weer een eind...

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

30 Maart 2018 | Nederland, Nederland

Zaterdag 24 maart
Getsie, ik word wakker met regen en onweer, blehh! Wat ontbijten,dagboekje bijschrijven en dan pakken Jaim, Oompie, Kim en ik de auto om richting San Remo te rijden om bij een surfshop foto's te maken bij the wave en het volkswagenbusje. Via een andere route rijden we naar Cowes en struinen de winkeltjes af. Wat moeten we anders met iets minder weer?

Zondag 25 maart
Om 6 uur gaat de wekker, waar ik me helemaal de laplazerus van schrik. Wat is dat nou? haha! Niet dat ik altijd zo laat wakker was de hele vakantie. Gisteravond hadden we alles al klaargelegd; zoals mijn oranje jurk, stoeltjes, drinken, snoepjes enz, want we gaan naar de Formule 1 in Melbourne. Eerst rijden we een uurtje naar Dandenong, waar we de trein pakken naar FLinders street en vanaf daar doorgaan met de tram naar Albert Park. Wauw, dat ging easy! Alles verliep soepel en zonder al teveel drukte! We stonden in rijen te wachten tot de poort open ging (om 10 uur) en deze waren afgezet met vlaggetjes. Per rij werd je naar binnen gelaten, geen geduw, geen gedoe, gewoon heel realxed allemaal! (Vraag maar na aan de mannen die naar andere races zijn geweest!) We zoeken naar een mooi plekje boven op de heuvel. Stoeltjes en handdoeken neer en voilaaa! Wachten maar tot 16:10 uur.

Nee, we gaan lekker om de beurt aan de wandel. Het is erg groots opgezet en de Max Verstappen fans haal je er zo uit. We nemen wat foto's en gaan bij de tentjes kijken. Als we terugkomen zitten er wat meer Nederlanders bij ons, gezellig! We raken gezellig aan de klets. Één iemand had een hele grote Nederlandse vlag meegenomen. Die houden we dan ook even omhoog als Max in een auto komt zwaaien. We zien zo hier en dan de coureurs binnenkomen, echt super gaaf! Voor de race komen er 5 Redbull vliegtuigen, een straaljager en een oud groot vliegtuig van het leger een show geven. Heel mooi om te zien was dat! Zoals de meesten vast al weten was het niet echt een bijzondere race, maar wat hebben we genoten van deze dag!

De terugweg wordt hopelijk net zo rustig als de heenweg. Helaas, we moesten opgepropt in de tram staan. Pff, komt er nog een einde aan? Dat is waarom ik niet zo van grote evenementen houd, maar ook dit overleven we! De trein terug was gelukkig een stuk relaxer ook!

Als we om 21:00 uur weer terug zijn op Phillip Island, zitten Dennis en Casey er. Gezellig! We kletsen even gezellig met elkaar, maar gaan op tijd naar bed na zo'n lange dag.

Maandag 26 maart
Weer een niet zo'n mooie dag, dus een goeie dag om op visite te gaan. We rijden naar Keysborough, waar de vriendin van mijn moeder Kristina, en Robert wonen. Heel lief hadden zij voor een soort high tea gezorgd. Dit zijn ze niet zo gewend allemaal, want meestal is het hier BringYourOwn! Heerlijke kletsen we weer een eind weg. Daarna rijden we door naar Cranbourne, waar Samantha (mijn nichtje) woont, om haar huis te bekijken. Die ziet er super leuk uit zeg! Na weer afscheid nemen vertrekken we weer terug naar Phillip Island, ongeveer 1,5 uur rijden.

Dinsdag 27 maart
Yes, weer beter weer! Het is wel tijd om al het beddengoed eraf te halen, koffer in te pakken (blehh) en dat soort dingen. We besluiten om nog een spelletje Australian Balls te gaan spelen. Het is een sooirt jeux de boules, alleen dan met ballen die niet rond zijn. Ook hebben ze aan elke zijde een afbeelding staan, een grote en een kleine. De bal rolt altijd naar de kleine afbeelding toe, dus je moet tactiek gebruiken om zo dicht bij de gele bal te rollen.

Na wat spelletjes rijden we naar The Nobbies om nog even bij de plek van mams te kijken. Het blijft een super mooie plek waar je naar kan blijven kijken. De zee komt daar in een 12 meter lange hole samen en spletst dan weer terug met een heel mooi geluid.

We rijden door naar RSL in Cowes om daar met zijn allen nog te gaan uiteten. Hier zit ook een Casino vast bij aan. Nu ik er toch ben, gooi ik $5 in een bingo-apparaat. Eens zien of ik wat win. Jaaaa, mijn $5 weer terug, haha! Dan toch maar een andere apparaat uitzoeken. Het was natuurlijk zo weer weg.

Woensag 28 maart
Om 00:30 uur is het dan echt tijd om naar huis te gaan. We bedanken iedereen voor alles en rijden in 2 uur naar het vliegveld in Melbourne. Om 06:00 uur vliegen we in 13:35 uur naar Dubai en vanaf daar in 6:35 uur naar Amsterdam. Linkerbil, rechterbil en geen idee meer hoe je moet zitten. Wat een lange zit zeg, maar oh zo het waaard!

Ik zeg, Aussie tot snel weer!
Hallo Nederland!

p.s. Bedankt voor het volgen van de blog!

• 31 Maart 2018 - 16:50

Hans Wieggers:

Kelly & Jaimy,

Bedankt voor het prachtig verwoorden van jullie bijzondere reis, zo konden wij toch nog een beetje meegenieten.

Groetjes Hans

• 02 April 2018 - 11:06

Gerry:

Wat hebben jullie dit weer mooi geschreven, zo lijkt het of je er zelf bent geweest. Droom, droom, droom. Fijn dat alles goed en naar wens is verlopen en dat jullie weer veilig en gezond thuis zijn.

Tijdens de formule 1 die nlse vlag gezocht, maar niet gevonden