Time flies... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu Time flies... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kelly Buiting - WaarBenJij.nu

Time flies...

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

13 Februari 2014 | Australië, Cairns

The last week in Cairns

Vrijdag 7 februari
Vanmorgen werd ik een uurtje eerder wakker, vast vanwege ons uurtje tijdsverschil. Buiten op het balkon genoten van een ontbijtje en dan op om te kijken bij het zwembad boven op het dak, level 7. Hier konden we nog snel van genieten, want in de verte kwam er een donkere lucht aan. Het is rond de 30 graden hier met regenbuien, want we zitten in het regenseizoen. Kunnen we alvast weer even wennen voor als we naar NL gaan. Omdat we in een appartement meten we helaas boodschappen doen. But no worries en op naar Woolies! Met al onze handen en de rollator van oompie kwamen we terug. Yeaah brood eten ook wel weer eens lekker als lunch. Met een volle buik struinen we de winkeltjes af, op zoek naar souvenirs. Tussendoor lopen we naar "the lagoon". Dit is een openbaar zwembad waar iedereen insg en die uitkijkt op de zee, ooh heeerlijk!! Hier stond op een bord dat de uv-stralen heavy was en ja dat hebben we gemerkt toen we thuis kwamen. Verbrand en dat zelfs door de wolken heen. S'avonds eten we Hollande kost made by mum, mmmmmm! Nog weer even naar de andere kant van Cairns gewandeld. Hier zag ik een vreemde vogel in de boom, even goed kijken en wat was het een grote bath! Oftewel vleermuis! Daarna een movie gekeken in bed. Run forest run!!

Zaterdag 8 februari
Vanmorgen om 7 uur opgestaan. Tijd voor Kuranda vandaag. Super goed was dit allemaal geregeld. Met de bus werden we eerst afgezet bij het aboriginal centre waar we een show kregen te zien van "my art & people". Daarna liepen we door voor speerwerpen naar kangaroos. Dit gaat iets anders dan normaal. Je hebt een soort hamer in je hand waarin de speer zit die je vast houdt met je duim en wijsvinger. De speer gooi je weg, maar de hamer moest je vasthouden. Nog best lastig dus. Door voor de boomerang gooien, de rest bleef in de kooi, omdat ze als je ze goed gooit terug komen. Dit gebeurde wel aardig bij me, erg leuk om te doen! Als dit klaar is hebben we tijd voor een dansshow van de aboriginals en horen we een verhaal aan over alle boomerang wapons, voedsel, eten en medicijnen. Om 12 uur werden we bij de skyrail verwacht. Je groene ticket laten zien en gaan met die banaan. Wat geweldig mooi zo'n rit! Je hangt boven de rainforest (jan + feb zijn de natste maanden, dit hebben we vandaag geweten ook haha) en gaat heel hoog door de wolken, wat oompie een beetje eng vond. Twee keer hadden we een tussenstop voor een kleine wandeling en lookout. Een mooie waterval. Ontzettend gaaaf! Wat er toch allemaal een glimlach op je gezicht kan brengen eh. Helaas komt er een einde aan de skyrail en konden we even langs alle winkeltjes/ marktjes. Ook niet heel vervelend! Door de stromende regen terug naar the trainstation. Hier hadden we een seat aangewezen gekregen, maar ze zagen ompie met de rollator lopen en de lift werd gepakt en we konden in de VIP lounge (ipv 20 mensen 5) zitten. Thanks oompie! Wat zijn ze toch goed voor ons! Het was een oude trein die bracht ons door de rainforest naar onze stop freshwater, waar we opgepikt worden door onze chauffeur. Tussendoor zien we twee hele mooie watervallen. Die moet je gewoon zien op de foto als het fotoalbum klaar is. Om 17 uur stond onze bus klaar. in de bus zkijk ik naar buiten en wat zag ik? Allemaal vogels, maar dit waren baths, heeel veeel. elke acond vliegen ze met schemer terug naar hun boom, haha geweldig om te zien. een beetje spooky achtig. We werden weer netjes weer terug gebracht bij ons appartement. S'avonds weer een film gekeken, maar niet kunnen afkijken vanwege de nog meer en veel langere dan in NL durende reclames.

Zondag 9 februari
Rustig wakker worden en ontbijten, want we hebben een vrije dag. Nadat we zijn aangekleed lopen we naar the marina, want daar komen ze ons morgen oppikken. De tijd opgemeten zodat we morgen op tijd aanwezig zijn. Verder langs de haven, helikopter platform en the lagoon gelopen. Zoals gewoonlijk was het weer erg druk @ the lagoon, maar groot gelijk want het was een mooie zonnige dag. Dus besloten wij om lekker te gaan zwemmen op het dak. Dat is pas vakantie houden, love it! Zo zit je lekker in het zonnetje en zo regent het, dus na de lunch niet veel gedaan, want de winkels waren ook gesloten. Dan nog maar even wandelen, want dat hebben we nog niet gedaan deze vakantie. Alles was erg mooi verlicht in verschillende kleuren. Alleen word je lekgestoken door alle muggen. Nog even bij the lagoon gezeten en geskyped met paps, oma duif en Jaimy, Jorg en hun logé. In bed kijken we de interessante documentaire van Schapelle.

Maandag 10 februari
Om 7.40 uur zijn we naar the marina gelopen, want vanaf daar gingen we met de boot verder. Voor ons waar we de tickets moesten halen stond een NL stel, zij waren blij om ons te zien, want het was hier al 10 dagen new year voor de Chinezen die dit uitgebreid vieren. Will en Betty hadden ook al veel gezien van Aussie en één zoon van hun studeert bij Larenstein, haha. Leuk om weer aanspraak te hebben. Om 9 uur vertrokken we eindelijk met de boot naar the outer Great Barrier Reef "Marine World". Het was 50 km van Cairns, dus een 1,5 uur varen met een catamaran. Veel mensen waren ziek aan boord, want the ocean is niet vlak. Gelukkig hadden wij hier geen last van. Als we daar aankomen is er een platform waar we op verblijven. Hier kun je vanaf snorkelen, met de glasboot en nog veel meer. Klaar met mijn snorkel dook ik het water in om te kijken en ja hoor mij hoor gillen door de snorkel heen, want heb ik weer Wolly de vis, een heeeele grote, zat voor mijn bril. Ik dacht meteen wil ik dit wel zien, haha. Maar eenmaal had ik de smaak te pakken. Mams en ik besloten ook de adventure snorkel tour te doen. Hier wordt je met een boot in de zee gedropt om vervolgens met een guide te snorkelen rondom een grotere rif. Geweldig mooi!! We zagen een zeeschildpad, haai, nemo, kwallen (ik heb ze zelfs aangeraakt), inktvis en nog veel meer vissen en koraal. Dit was de moeite waard. We zwommen weer terug naarhet platform en toen was de tijd alweer op, weer terug naar Cairns varen. Om 17 uur kwamen we weer aan wal en van zwemmen krijg je honger, dus lekker gekookt, gegeten en de beentjes omhoog.

Dinsdag 11 februari
Om 21.15 uur lag ik al te slapen en om 7 uur alweer wakker. Ontbijten en weer eventjes het dak opgezocht om te zwemmen. Om 10 uur zijn we gaan lopen naar het grote shopping centre in Cairns. Hier heb ik een leuke galajurk gekocht voor het feest. Oompie en mams hadden ook nog een jurk gekocht. Hopelijk kan dit allemaal mee naar huis, haha. Na het avond eten zijn mams en ik weer naar the lagoon gelopen. Geskyped met Jaimy en toen vonden we the night s , ideaaaal! Nu echt de allerlaatste souvenirs gekocht.

Woensdag 12 februari
Om 7 uur werden we opgehaald voor ons appartement. We hadden een kleinere luxe bus met een groep van 11 mensen en the guide Peter. We gingen eerst naar wildlife Habitat. Dit was een mooi park met loslopen kangaroos en vogels. Apart hiervan waren er krokodillen, poeh wat een joekel lag er. Ook liepen we door the rainforest en kon je weer koala's zien. Hierna hadden we morning tea met gezond fruit. We vervolgen onze trip naar de daintree river cruise. Hier zien we echte krokodillen in het wild in het water. Je mocht daarom ook niet je handen uit de boot steken of wijzen. Één grote gezien en heel wat kleintjes. Verder rijden we naar Alexandra lookout, wow! nu op naar cape tribulation voor een tropical picnic lunch. Heerlijke gezonde broodjes kregen we en we eindigde met een toetje chocoalde mint ijsje, mmm. Met een volle buik gaan we wandelen. We zijn er nog maar net en er komt een jonkie casowary naar ons toe gerend. Kijk op google maar hoe die eruit ziet. Onze guide probeert hem weg te jagen en wij moeten achter hem staan en niet bewegen. Als hij eindelijk weg gaat, komen we em weer tegen, maar met vader en moeder. Whaaaaaah peter can I go to the bus please?! later werd er door the guide verteld dat ze de gevaarlijkste vogels zijn van Australie. Het was echt eng en vooral omdat ik al bang ben voor vogels, maar dit aiii! We moesten helaas nog verder lopen, haha. Maar dit was verder wel ontspannend. We kwamen een soort springhaan tegen en als je die aanraakt, spuit die mint. Haha wat grappig! Dan gaan we terug naar Cairns, maar anders dan verwacht. Als er een BMW ons inhaalt en de chauffeur al reageert van what an idiot lachen we er nog om. Om de hoek zien we zijn auto total loss. De man was er wel uit, gelukkig en niet heel erg gewond, maar hij was wel dronken. We hebben er bijna 2 uur gestaan om te helpen om zijn auto te verslepen en het verkeer te regelen. Ambulance en politie gebeld, mazzel want je hebt geen bereik daar, alleen met een (ik kom niet op het woord), waar je doorheen moet praten soort walky talky. De man van het ongeluk werd door een bekende opgehaald en weg was hij, zo vreemd. Dus alles was er voor niets eigenlijk. Gelukkig konden we snel weer door en gebeurde er geen rare dingen meer. What a day!

Donderdag 13 februari
Vandaag hebben we uitgeslapen en gewoon lekker relax. Winkeltjes, zonnen, blog plaatsen, koffer inpakken en uiteten. Heerlijk dagje. Morgen vliegen wij hier om 13 uur weg naar Hong Kong. Vervolgens moeten we daar 5 uur wachten om de vlucht te nemen naar London Heathrow. Zaterdag ochtend zullen wij om 09.15 uur landen op Schiphol! Zie jullie snel weer!!

Aussie was geweldig! Van een vlakke, droge, rode zandkleurige Uluru, naar een droge, gelige Victoria en een natte, tropische, mooie, groenige Cairns!! Ik had niets willen missen! Alleen had ik nog veel meer willen zien, maar dat komt sowieso de volgende keer!

See you soon Aussie!!

• 13 Februari 2014 - 07:17

Jelka:

Hoi lieve Kel,
    Wat leuk om te lezen dat jullie laatste dagen zo geweldig waren!
    Wat hebben jullie een hoop dingen gedaan en gezien zeg!!
    Super om steeds te lezen en ik ben natuurlijk nu helemaal benieuwd naar je verhalen en foto's!
    Ik vond het zo lief dat je nog even belde op mijn verjaardag!! Heel leuk!
    Geniet nog van de laatste uren daar!!!
    Succes met weer alles in je koffer krijgen!!
    Alvast een hele goede en rustige reis terug!
    Jammer voor jullie dat het erop zit maar vind het ook wel weer leuk dat je terug komt!

Dikke kus en knuf van Jelka

• 13 Februari 2014 - 15:42

Jeanette En Harry:

Ik ben heel benieuwd naar jullie foto s ik wens jullie een hele fijne en rustige reis terug.
    wat is de tijd snel gegaan. Tot volgende week.
    Groetjes harry en jeanette

• 13 Februari 2014 - 19:35

Jannie Wieggers:

Hoi hoi. Wat een mooi verslag weer, zal zeker even kijken wat een casowarij is. Goede reis gewenst. En tot in Nederland maar weer

• 13 Februari 2014 - 21:54

Tonny Lobeek:

Hoi Cynthia,Kelly en oma. Het zit er weer bijna op. Een goede terugreis en we zien jullie snel weer in doesburg. Groetjes Gerrit en Tonny

• 13 Februari 2014 - 22:11

Sil En De Oppasser:

tjongejonge wat jullie al niet mee gemaakt hebben,ik hoop dat alles in de kofer past.anders laten jullie de onderboxen en de galajurken maar daar,als de kadootjes maar meenemen.een hele fijne vlucht en tot gauw.